تمرین سی سی اسکات
حرکت سی سی اسکات از بهترین تمرینات برای رشد و تقویت عضلات جلو ران به خصوص عضله اشکی پا می‌باشد و می‌توانید آن را به صورت “سوپر ست” با تمرین جلو پا انجام دهید. این حرکت را به روش‌های مختلفی انجام می‌دهند اما در حالت کلی سی سی اسکات را بدون دستگاه و یا با استفاده از دستگاه‌ها می‌توان انجام داد. سی سی اسکات بدون دستگاه در گذشته بسیار متداول بوده اما امروزه کمتر این مدل حرکت را اجرا می‌کنند و به جای آن از دستگاه سی سی اسکات استفاده می‌کنند.
برای اجرای سی سی اسکات بدون دستگاه باید روی پنجه پاهایتان بلند شوید و یا زیر پاشنه‌ها را وزنه‌ای قرار دهید تا ارتفاع آن بیش از 5 سانتی متر شود و سپس کمر و شانه‌ها را به سمت عقب داده و حرکت اسکات را انجام دهید. اگر به اندازه کافی در اجرای این حرکت مهارت دارید می‌توانید از یک جفت دمبل و یا یک وزنه سنگی هم استفاده نمایید.
اجرای حرکت سی سی اسکات با دستگاه بسیار آسان‌تر و ایمن‌تر است و توصیه می‌کنیم از دستگاه مخصوص سی سی اسکات استفاده کنید. اگر به دستگاه سی سی اسکات دسترسی نداشتید با دستگاه اسمیت هم می‌توانید این حرکت را اجرا نمایید. با این توصیف که هالتر دستگاه اسمیت را در پایین‌ترین بخش قرار دهید و سپس با تکیه دادن ساق پاهایتان به میله هالتر، حرکت سی سی اسکات را اجرا نمایید.
انجام حرکت سی سی اسکات با دستگاه هاک پا و سایر دستگاه‌هایی که وزنه روی دوش شما قرار می‌گیرد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
اگر دچار ناراحتی در ناحیه زانو هستید به هیچ وجه از این حرکات استفاده نکنید.
برای مشاهده آموزش کار با دستگاه سی سی اسکات به بخش “وسایل تناسب‌اندام” مراجعه نمایید.
مطابق تصاویر و فیلم آموزشی حرکات را کاملا کنترل شده و با فرم مناسب اجرا کنید.
موفق باشید.

سی سی اسکوات با وزنه
سی سی اسکوات با وزنه
سی سی اسکات با کمک دستگاه اسمیت

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای