نکات مهم در مورد ساختن عضلات شکم
ساختن ماهیچه‌های شکمی به چیزی بیش از انجام بهترین تمرینات بدنسازی نیاز دارد. در ادامه به طریقه ساخت زیباترین عضلات شش تکه (سیکس پک) پی خواهید برد!
دنبال کردن یک برنامه غذایی حجم ساز کار سختی است، انتظار ظاهر شدن هر چه بیشتر عضله‌های شکم نیز همین طور است. شما با انجام حرکات بدنسازی این ماهیچه‌ها را تقویت می کنید، اما ساخت عضلات شش تکه به میزان غذایی که می خورید بستگی دارد.
در واقع، بیشتر ورزشکاران از یک رژیم کم کالری استفاده می‌کنند یا از رژیمی استفاده می‌کنند که حالت بدن آنها را حفظ کند. در بدنسازی افراد کمی وجود دارند که بتوانند در کنار ایجاد اندام زیبا و حجم زیاد ماهیچه، عضلات ۶تیکه خوش فرمی بسازند.
اگر خواهان ماهیچه‌های شکمی شش تکه هستید، بهترین کار تمرکز بر رژیم غذایی‌تان است. به جای کاهش هر غذایی که قبلا می‌خورده‌اید، کار هوشمندانه افزایش خوردن پروتئین در کنار یک رژیم کم کالری است. این به شما کمک زیادی خواهد کرد تا حجم ماهیچه‌های خود را نیز بالا ببرید.
در کنار مصرف کربوهیدرات‌ها – به خصوص قند و شکر – از کالری پنهان در بعضی نوشابه‌ها غافل نشوید، و از سبزیجات که غلظت کالری کمی دارند به طور مکرر استفاده کنید. هدف کلی این است که تعداد کالری کمتری را بخورید و میزان بیشتری را در بدنسازی بسوزانید.
اما مصرف پروتئین خود را بالا نگه دارید، تا بافت‌های ماهیچه‌ای به خاطر کمبود انرژی تخریب نشوند. این‌ها توصیه‌های بدنسازی ساده‌ای بودند که کمک زیادی به ساخت عضلات شش تکه می‌کنند.
– حقایقی ‌‌از بدنسازی که باید در مورد شکم ۶ تکه بدانید !؟
1- تمرینات و حرکات بدنسازی شکمی چربی‌های ناحیه شکم را کاهش نخواهد داد!
می‌توانید تا وقتی چاق هستید، حرکات کرانچ را انجام دهید، اما آ‌‌ن‌ها چربی‌ها را به صورت نقطه‌ای کاهش نخواهند داد. هیچ راهی برای انتخاب نقطه ای کاهش چربی های بدن وجود ندارد؛ باید تمرینات بدنسازی را برای تمامی بدن انجام دهید تا اضافه وزن ناشی از ذخایر مازاد چربی به طور کلی رفع شوند، این بدین معنی است که باید مصرف کالری خود را زیر نظر بگیرید و کالری‌های بیشتری را در حین بدنسازی بسوزانید.
2- لازم نیست هر روز تمرین کنید تا آنها را بسازید
وقتی تمرینات بدنسازی شما بر سایر ماهیچه‌ها مانند پاها و کمر هدف گذاری شده است، به طور غیر مستقیم شکم خود را نیز درگیر بدنسازی می‌کنید، و این ناحیه از بدن در اولویت دوم کار شما قرار خواهد گرفت. البته، اگر فقط حرکات و فعالیت‌هایی مانند اسکوآت‌ها، ددلیفت‌ها را انجام دهید، بر عضلات شکمی تاثیر زیادی وارد می‌کنید، بنابراین فقط به فکر کار کردن با دستگاه‌های بدنسازی نباشید، بدون وسیله هم می‌توان کارآمد بود.
3- تا وقتی چربی بدن خود را کاهش ندهید عضلات شش تکه نمایان نخواهند شد
برخلاف بسیاری از ماهیچه‌های اسکلتی، شما به چربی کمی برای نمایان کردن ظاهر خوش فرم عضلات شکمی نیازمندید، و این به تعداد ورزش‌ها و حرکات بدنسازی شما برای این ناحیه بستگی دارد. کاهش چربی بدن به سوزاندن کالری بیشتر در کنار مصرف کالری بستگی دارد. عوامل ژنتیکی نیز تاثیر زیادی بر کاهش سطح چربی دارند، طوری که برای بعضی افراد سخت‌تر از دیگران است.
موفق باشید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای