رژیم سیب سبز برای کاهش وزن
رژیم سیب سبز یک گزینه خوب برای سم زدایی بدن است و به سلامت آن کمک می‌کند. این رژیم غذایی یک رژیم دائمی نیست و باید مدت زمان کوتاهی از آن استفاده کرد. این رژیم غذایی شامل غذاهای سبک و کم کالری است که به آسانی هضم می‌شوند. با اختلالاتی نظیر یبوست، کلسترول بالا و اضافه وزن نیز مبارزه می‌کند.
این رژیم غذایی را فقط برای مدت سه تا پنج روز می‌توانید، انجام دهید زیرا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی‌کند.
رژیم سیب سبز چیست؟
با کمک رژیم سیب سبز می‌توانید از خواص این میوه شگفت انگیز برای پاکسازی سموم بدن استفاده کنید. همانند سایر رژیم‌های غذایی که به منظور سم زدایی بدن انجام می‌شوند، ضروری است مواد غذایی خاصی را که ممکن است بر آن تاثیر بگذارند، حذف کنید. بنابراین، در طول روزهایی که این رژیم غذایی را دنبال می‌کنید محصولات لبنی، چربی‌های اشباع شده، آرد تصفیه شده و شکر مصرف نکنید.
غذاهایی که برای این رژیم استفاده می‌کنید باید حاوی سبزیجات تازه، گوشت بدون چربی و غلات کامل باشند. اگرچه این مواد غذایی بسیار کم کالری هستند اما به شما کمک می‌کنند از تاثیر این رژیم غذایی اطمینان کامل داشته باشید. در نهایت، باید خاطر نشان کرد که بهترین مکمل برای این رژیم غذایی مصرف فراوان آب است. ترکیب میوه‌ها با آب، می‌تواند تاثیر خوبی بر عملکرد اندام‌هایی داشته باشد که بر اثر انباشته شدن سموم و چربی‌ها سرعت آن‌ها کم شده‌است.
مزایای رژیم سیب سبز
سیب سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبرهای غذایی و انواع مختلف مواد مغذی ضروری است. در نتیجه، رژیم سیب سبز فواید بسیار زیادی دارد. مزایای اصلی آن عبارتند از:
– حذف سموم و ذخایر چربی
– کاهش یبوست و هضم آرام غذا
– کنترل هیپوکلسترولمی و تری گلیسیرید
– تقویت سیستم ایمنی بدن
– هیدراتاسیون (آبرسانی) سلول‌ها و بافت‌ها
– عملکرد بهتر کبد و کلیه‌ها
معایب رژیم سیب سبز
برای گرفتن رژیم سیب سبز باید کاملا بررسی کنید که وضعیت سلامت شما در شرایط مطلوب قرار داشته باشد. این رژیم غذایی می‌تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت یا بیماری‌های مربوط به تیروئید ضرر داشته باشد.
معایب رژیم غذایی سیب سبز عبارتند از:
– تمام نیازهای تغذیه‌ای بدن را برآورده نمی‌کند، بنابراین باید در مدت محدودی از آن استفاده کرد.
– تمام رژیم‌های غذایی موجب کاهش وزن نمی‌شوند، بعضی از آن‌ها فقط سموم بدن را پاکسازی می‌کنند.
– در طول مدت این رژیم غذایی ممکن است اضطراب افزایش پیدا کند.
– این رژیم می‌تواند باعث اسهال شود.
چگونه رژیم سیب سبز بگیریم؟
در رژیم سیب سبز، روزانه فقط سه وعده غذایی اصلی دارید. با این حال، اگر در ساعات بین وهده‌های غذایی احساس گرسنگی کردید، می‌توانید یک تکه سیب بخورید و گرسنگی خود را برطرف کنید. وعده‌های غذایی شما باید سبک، کم کالری و متنوع باشند. برنامه غذایی خود را فقط به مصرف سیب محدود نکنید زیرا این موضوع می‌تواند خطرناک باشد.
گزینه‌هایی برای صبحانه
– یک عدد سیب سبز، یک تکه نان کامل گندم به همراه یک ورق ژامبون بوقلمون و یک فنجان دم‌نوش
– یک عدد تخم مرغ پخته شده، دو عدد بیسکویت سبوس‌دار و یک عدد سیب سبز
– املت تهیه شده با دو عدد تخم مرغ، بدون نمک به همراه کمی فلفل، یک عدد سیب سبز و یک فنجان قهوه
– یک عدد سیب سبز، مقداری کره بادام زمینی به همراه یک تکه نان کامل گندم
– یک تکه نان کامل گندم به همراه یک برش آووکادو، یک عدد سیب سبز و یک فنجان دم‌نوش
گزینه‌هایی برای ناهار
– سالاد سبزیجات خام، یک تکه گوشت گوساله یا مرغ کباب شده و یک عدد سیب سبز
– سبزیجات پخته شده (به غیر از سیب زمینی)، تن ماهی به همراه آب لیمو ترش و یک عدد سیب سبز
– سالاد سبزیجات سبز به همراه سرکه، آب لیمو ترش و مقدار کمی نمک، یک تکه ماهی سفید پخته شده و یک عدد سیب سبز
– فیله مرغ، کلم بروکلی بخار پز شده، مقداری برنج قهوه‌ای و یک عدد سیب سبز
– سبزیجات سرخ شده با روغن زیتون، سینه مرغ کباب شده و یک عدد سیب سبز
گزینه‌هایی برای شام
– سالاد سبزیجات سبز، ماهی سالمون و سیب سبز
سالاد هویج، کرفس و سیب سبز
برنج و سیب سبز
سبزیجات آب‌پز و سیب سبز
سالاد مخلوط به همراه سیب سبز خرد شده

 

اگر فکر می‌کنید بدن شما به سم زدایی نیاز دارد، باتوجه به نکته‌های گفته شده در این مقاله، رژیم غذایی سیب سبز را امتحان کنید.

 

تهیه و ترجمه: مجله رنج‌وگنج
منبع: amelioretasante.com

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای