Worst Muscle Building Supplements e1525639771451 - بدنبال افزایش وزن خود هستید ؟!
افراد مختلف به منظورهای متفاوتی مایلند به وزن خود بیافزایند:
عدم تناسب وزن و حجم و قد در دختران، پسران، زنان و مردان از گروه‌های غیر ورزشکار جامعه.
لاغری شدید جهت آغاز تمرین در رشته‌های مختلف ورزشی.
کم بودن وزن برای ادامه تمرین در پرورش اندام و کسب عضلات بیشتر.
یکی از شاخص‌های معین و همه‌گیر که در بین گروه‌های فوق اشتراک داشته است، درخواست آنها برای گرفتن وزن آن هم به صورت سریع و یک باره است. در حالی که برای وزن گرفتن صبر و تحمل و زمان کافی لازم است، زیرا وزن گرفتن در کمترین زمان دقیقاً اشتباه بزرگی است که افراد برای افزایش وزن همواره مرتکب می‌شوند.
بدن به هر عللی برای تغییر وضعیت خود نیاز به سازگاری محیطی از فشارهای غذایی که برای افزایش وزن خورده می‌شود، دارد. چون خود را با شرایط جدید همسو نمی‌بینید، دچار سردرگمی شده و به سرعت با ورود انرژی‌های بسیار که حاصل تغذیه پر‌حجم و مصرف مکمل در مدت زمانی کوتاه است، وزن بسیار زیادی کسب می‌کنند که این روش‌ها می‌تواند عواقب بسیار نامطلوبی در سلامتی افراد برجای بگذارد.
در این صورت چون بدن مورد آماج حمله مواد غذایی و محرک‌ها قرار می‌گیرد، ناچاراً در شوک اولیه پاسخ سریع به بدن داده و به سرعت وزن و حجم تغییر می‌کند. چون این وزن و حجم دهی سریع از نظر زمانی بسیار کوتاه است، بنابراین این شُبهه و انتظار در فرد به وجود می‌آید که همواره و همچنان این روند باید ادامه یابد و در نتیجه پس از توقف در افزایش وزن و حجم شرایط فعلی برای او غیر قابل تغییر می‌شود. اکنون او با هزینه بیشتر و مصرف غذا و مکمل و سرانجام روی آوردن به استروئیدها مایل است همچنان به وزن خود بیافزاید.
یکی از خاصیت‌های بدن آن است که تا حدود ناچیزی می‌توان آن را گول زد ، اما پس از مدت کوتاهی به شدت تلاش می‌کند تا فریب قبلی خود را جبران نماید و بنابراین هر عوامل غیر حقیقی غذایی و دارویی را نمی‌پذیرد و در نتیجه پرداخت هر گونه هزینه‌های سنگین در این مقصود و منظور، بی‌اثر و جز هدر رفتن سرمایه برای فرد عاید دیگری ندارد.
بهترین شیوه تغذیه، مصرف حجم کم غذا و مصرف آن به صورت دفعات و فرصت کافی دادن به بدن برای جذب آنها از نقطه نظر زمانی است. در غیر این صورت این فرد است که خود را دچار مشکلات روانی می‌کند؛ زیرا شرایط بدن همان واکنش‌هایی است که تاکنون از خود نشان داده است.
اما نظر تمرین، استراحت کافی ، غذای کم حجم اما مقوی و حاوی همه نیازهای روزانه برای بدن به تناسب میزان و شدت فعالیت روزانه وابسته است. برای افزایش وزن، افراد غیر ورزشکاری که مایلند وزن خود را افزایش دهند حتماً باید با پزشک در مورد مصرف پودرهای کربوهیدراتی و پروتئینی مشورت کنند.
موفق باشید.