زمان خوردن غذا بعد ورزش
جلسات ورزشی چه در سالن برگزار شوند و چه در فضای باز، به سرعت شما را خسته و گرسنه می‌کنند. ورزشکاران همیشه این نگرانی را دارند که بعد از ورزش چه باید بخورند.
بعد از انجام تمرینات ورزشی باید غذاهای مقوی بخورید. خوردن این مواد غذایی را به شما توصیه می‌کنیم:
1- موز
موز سرشار از پروتئین و پتاسیم است. خوردن موز بعد از ورزش به بازسازی عضلات آسیب دیده کمک می‌کند.
2- تخم مرغ
بعد از انجام ورزش‌های سنگین، باید غذاهای حاوی پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید. تخم مرغ حاوی پروتئین، کربوهیدرات و ویتامین D است.
3- کیوی
گوشت و پوست کیوی سرشار از مواد مغذی است. ویتامین C و پتاسیم مورد نیاز بدن را به خوبی تامین می‌کند. کیوی حاوی آنتی اکسیدان نیز هست.
4- آب پرتقال
فراموش نکنید که باید بعد از ورزش به اندازه کافی مایعات بنوشید. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال طبیعی و تازه، ویتامین C و پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
5- آجیل و میوه‌های خشک
خوردن آجیل و میوه‌های خشک به رشد توده عضلانی کمک می‌کند. خوردن یک مشت میوه خشک، پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
6- ماهی سالمون
بعد از انجام فعالیت‌های ورزشی می‌توانید با خوردن ماهی سالمون، پروتئین‌ها و امگا 3 مورد نیاز بدن را به دست آورید. مصرف این ماهی سبب تقویت عضلات و بهبود عملکرد بدن می‌شود. 
7- آناناس
آناناس خاصیت ضد التهابی دارد. ویتامین C موجود در آناناس بافت‌های آسیب دیده بدن را ترمیم می‌کند.
8- بادام
بعد از انجام ورزش هیچ چیز به اندازه بادام نمی‌تواند نیروی از دست رفته شما را بازگرداند. زیرا بادام حاوی اسیدهای چرب ضروری، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
9- آووکادو
بعد از انجام ورزش می‌توانید با خوردن آووکادو انرژی خود را دوباره به دست آورید. اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین E و پروتئین‌های گیاهی موجود در آووکادو به تشکیل توده عضلانی کمک می‌کنند.
10- ماهی
ورزشکاران به ویژه ورزشکاران آماتور حتما باید ماهی بخورند. ماهی حاوی اسید آمینه‌های ضروری و اسیدهای چرب امگا 3 است. می‌توان گفت، خوردن ماهی موجب تقویت عضلات می‌شود.
11- برنج
اگر پس از انجام ورزش احساس خستگی کردید، برنج بخورید. اسید آمینه‌ها و کربوهیدرات‌های موجود در برنج، به سرعت احساس خستگی را برطرف می‌کنند.
12- پنیر سفید
بعد از ورزش، به اندازه کافی پنیر بخورید. پروتئین‌های موجود در پنیر موجب حفظ و تقویت توده عضلانی می‌شوند.
13- جعفری
مصرف جعفری موجب حفظ تناسب اندام می‌شود. توصیه می‌کنیم که به غذاهای خود، جعفری اضافه کنید. جعفری حاوی مقدار بسیار زیادی آهن است. آهن موجود در آن با خستگی مبارزه می‌کند.
14- ماکارونی
ماکارونی نیز برای رفع خستگی بسیار عالی است. قند موجود در آن به آرامی جذب بدن می‌شود و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
15- لوبیا سبز
لوبیا سبز حاوی پتاسیم است و درد مفاصل را کاهش می‌دهد.
16- مرغ
سینه مرغ حاوی پروتئین است. با خوردن آن می‌توانید پروتئین از دست رفته بدن را دوباره به دست آورید و نگران افزایش وزن نباشید. ویتامین B موجود در آن قادر است متابولیسم پروتئین‌ها و قندها را تنظیم کند. 
17- عدس
ورزشکاران باید حداکثر کربوهیدرات را مصرف کنند. عدس حاوی پروتئین، فیبر و مواد معدنی است و کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. 
18- گردو
با خوردن گردو تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین می‌شود و به بازیابی انرژی بدن کمک می‌کند. گردو حاوی پروتئین، فیبر، امگا 3 و ویتامین E است.
19- آب
حتما بعد از انجام ورزش به مقدار کافی آب بنوشید تا آب از دست رفته بدن تامین شود.
20- لبنیات
محصولات لبنی حاوی پروتئین‌هایی هستند که به رشد سریع ماهیچه‌ها کمک می‌کنند. از محصولات لبنی بسیار عالی می‌توان به ماست و پنیر اشاره کرد.

 

تهیه و ترجمه: مجله رنجوگنج
منبع: foodpowa.com

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای