آموزش پشت بازو سیمکش از بالای سر
وقتی که از تمام حرکات وزنه آزاد پشت بازو خسته شده‌اید یا بنابر هر دلیلی نمی‌توانید از هالتر و دمبل برای پشت بازو استفاده کنید این حرکات برایتان مناسب است. حرکاتی مفید هم در زمان حجم و هم در زمان تفکیک عضلانی.
1- پشت بازو سیم‌کش از بالای سر با میله صاف
برای شروع، قرقره دستگاه را در بالاترین قسمت تنظیم کرده و وزنه مناسب را انتخاب کنید. پشت خود را صاف نگه دارید،به جلو خم شده و دست‌ها به اندازه عرض شانه باز شده باشند. حرکت را تا جاییکه دست‌ها کاملا باز شوند ادامه دهید. برای یک لحظه مکث کنید سپس به آرامی به موقعیت شروع برگردید.
2- پشت بازو سیم‌کش از بالای سر با طناب 
وقتی که بازوها بالای سر قرار می‌گیرند بخش بلند پشت بازو‌ها بهتر درگیر می‌شود.
برای شروع دستگیره طنابی را به قرقره پائینی متصل کنید هر سر طناب را در یکی از دست‌ها گرفته و بازوها را بالای سر صاف نگهدارید با عمود نگهداشتن بازوها به زمین اجازه دهید که آرنج‌ها خم شوند و دست‌ها پشت سر پائین بروند تا جایی که آرنج‌ها ۹۰ درجه کامل خم شوند سپس پشت بازو را صاف کنید و در بخش بالایی یک ثانیه مکث کنید.
یک نکته مهم در مورد حرکات پشت بازو این است که هرچقدر دست (بازوها) از بدن دور باشد، فشار بیشتری بر قسمت داخلی و هرچقدر دست به بدن نزدیک باشد، قسمت خارجی پشت بازو متحمل فشار بیشتری خواهد شد.

 

مطابق تصاویر آموزشی، فرم و دامنه اجرای حرکات را بدرستی بیاموزید.
موفق باشید.

پشت بازو سیم‌کش از بالای سر با میله
پشت بازو سیم‌کش از بالای سر با میله
پشت بازو سیم‌کش از بالای سر با طناب
پشت بازو سیم‌کش از بالای سر با طناب

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای