برای بدنسازی چه باید کرد
در کل باید وزن بدست بیاورید و وزن از دست بدهید و این دو را نزدیک به هم نگه دارید به صورت حساب شده و با تغییر ترکیب بدن، قطعا اگر سیستم ریوی شما از ظرفیت‌اش به علل آلودگی و سیگار و پیری کاسته شده باشد، توانایی شما برای ورزش کمتر شده است، سیستم قلبی هم به همین شکل، شما در ابتدا از توان قلبی کمتری برای تمرینات کاردیو و اسکولر برخوردارید، اما هیچ کدام از اینها مانع نیست،‌ مانع اصلی فکر شما و ورزش نکردن شماست، انواع تست‌های آمادگی جسمانی به زودی گفته خواهند شد.
دقیقا مانند رفتن کنار ساحل است وقتی که در ماشین نشسته‌اید و بر روی آسفالت از فاصله دریا را نگاه می‌کنید،‌یا وقتی که پاهای خود را بروی ماسه‌ها و صدف‌ها گذاشته و آنها و دریا را حس می‌کنید. تا وقتی که تن به ورزش نداده‌اید نمیدانید چیست و نمیدانید توان جسمیتان چقدر است و نمیدانید چقدر میتوانید فشار به بدن خود وارد کنید و هیچ کس غیر از خود شما نیست که اینها را به شما بگویید ،‌اما تمام ورزشکاران حرفه‌ای هم وقتی می‌خواهند بعد از مدت طولانی شروع به ورزش کنند با همین موانع مواجه‌اند هرچند به علت تجربه سریع‌تر از موانع رد می‌شوند…
تا وقتی بدنتان درد نگرفته به علت تخریب و افزایش حجم ماهیچه نمیتوانید بفهمید چقدر ورزش نیاز دارید و بر اساس آن چقدر ریکاوری که شامل تغذیه می‌شود‌،‌ اگر روز اول به باشگاه رفتید و بر اساس دور کمر و بازو وغیره به شما برنامه دادند و گفتند برو انجام بده بدانید در اشتباهید حداقل یک هفته تا یک ماه نیاز دارید تا بدون توجه به دیگران با خود کلنجار روید و آزمون وخطا کنید حتی اشتباه کنید چراکه هیچ راهی بدون اشتباه نیست تا حساب کاره خودتان دستتان بیاید،‌ چقدر ضعیف‌اید، چقدر قوی هستید؟
مربی باشگاه از دور ران شما که نمیفهمد منوفیبریل های شما چه پاسخی به اعصاب شما میدهد و چقدر بدنتان میکشد، شما که هستید؟ چه میخواهید؟ بشناسید و عمل کنید، برنامه‌ای که برای همه می‌نوسیند میشود برنامه برای همه،‌ از لحاظ نمودار نرمال جامعه شباهت‌هایی وجود دارد اما این شباهت‌ها حداکثر ۹۵ درصد هستند و تازه به هیچ وجه جامعه‌ها در واقعیت اینگونه پراکنش نرمال ساده ندارند.
موفق باشید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای