اسکوات یا پرس پا
اگر می‌خواهید عضلات چهار سر ران خود را تقویت کنید تا بتوانید وزنه‌هایی غول‌آسا بلند کنید، حرکت اسکات و پرس پا هر دو می‌توانند شما را به این هدف برسانند. گرچه، اگر فقط برای انجام یکی از این دو حرکت فرصت دارید، بهتر است حرکت اسکات را انتخاب کنید. حرکات اسکات حرکاتی پیچیده‌تر هستند و اگر به صورت صحیح انجام شوند می‌توانند نتایج بسیار بهتری داشته باشند.
در اینجا ۵ دلیل می‌آوریم که چرا حرکات اسکات بهتر از پرس پا هستند.
1- در حرکت اسکات همه بدن شما باید در طول وزنه زدن حرکت کند، بنابراین عضلات بیشتری درگیر شده و عضلات بیشتر تقویت می‌شوند.
2- از آنجا که در حرکت اسکات، عضلات بیشتری درگیر حرکت می‌شوند، کالری بیشتری در هنگام انجام این حرکت و تا ۲۴ ساعت بعد از آن سوزانده می‌شود.
3- بیشتر وسایلی که در باشگاه برای پرس پا استفاده می‌شوند، قبل از هر چیز بر روی عضلات چهار سر تمرکز می‌کنند و عضلات سرینی را به طور کلی مورد غفلت قرار می‌دهند. در حال حاضر در ۹۰ درصد افراد، عضلات چهار سر از عضلات سرینی و همسترینگ قوی‌تر است، بنابراین با انجام حرکات پرس پا این عدم تعادل بین عضلات متقابل در جلو و عقب پا را بیشتر می‌کنید و به این ترتیب احتمال آسیب زانو و کمر را افزایش می‌دهید.
4- انجام حرکت اسکات نسبت به حرکت پرس پا فشار بیشتری بر روی عضلات شکم و باسن وارد می‌کند و سبب تقویت این عضلات می‌شود تا در طول برداشتن وزنه بدن شما حالت استوارتری داشته باشد.
5- از آنجا که در پرس پا تکیه شما بیشتر بر دستگاه است، کمتر به عضلات خود تکیه می‌کنید، اما در حرکات اسکات، شما را وادار می‌کند از عضلات دور شونده و نزدیک شونده و عضلات باسن استفاده کنید و سبب تقویت عضلات پایین تنه می‌شود و به این شکل از بروز آسیب‌های ورزشی پیشگیری می‌کند.
⛔ هنگام انجام حرکت اسکات حتما از کمربند ایمنی استفاده کنید.
⚠ عزیزان مبتدی حرکت پرس پا را برای شروع انتخاب نموده و از انجام حرکت اسکات با هالتر آزاد خودداری کنند.
موفق باشید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای