تمرینات هوازی را جدا از بدنسازی انجام دهید
اگر جلسات مربوط به تمرینات بدنسازی را از تمرینات مربوط به فیتنسِ هوازی جدا کنید، عضلات بیشتری را در بدن خود می‌سازید.
⛔ تمرینات بدنسازی (به خصوص تمرینات باوزنه) را از تمرینات خشکِ هوازی جدا کنید!

 

اما چرا نباید این دو را تلفیق کرد؟
اگر بعد از پایان تمرین بدنسازی بلافاصله تمرینات هوازی را انجام دهید، امکان و احتمال رشد عضلات را تا حد زیادی کاهش می‌دهید این دو نکته را بخاطر بسپارید:
1- هوازی و بدنسازی را در روزهای جداگانه تمرین کنید. در این ایده، کل تمرینات شما بر مبنای هوازی برنامه‌ریزی می‌شوند.
2- تمرینات هوازی یا به اصطلاح دیگر انرژی‌خواه را صبح‌ها انجام دهید (با خوردن کمی غذا، چراکه نباید کاملا گرسنه ورزش کرد)، و حرکات باوزنه بدنسازی را بعد از ظهر یا عصر (اگر دوبار در روز تمرین می‌کنید) تمرین کنید.
⚠ اما اگر برنامه فیتنس شما طوری است که نمی‌توانید این دو نوع تمرین ( هوازی و بدنسازی ) را از یکدیگر جدا کنید، بهتر است با روشی نوین هر دو را در قالب یک برنامه پیشرفته جای دهید.
برای این کار باید حرکاتی مانند راه رفتن با وزنه (Farmer Walk) و کشیدن دستگاهِ Prowler‌ را یاد بگیرید. این حرکات نوعی خاص از تمرینات هوازی هستند که با وزنه انجام می‌شوند، یعنی یک ترکیب از هوازی و بدنسازی. وجود وزنه در این تمرینات می‌تواند رشد خوبی را برای عضلات شما بوجود آورد.
موفق باشید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای