Fat Blast - آب کردن چربی‌های شکم و پهلو
در مطالب قبل به موضوع چربی‌سوزی و ساخت عضلات شکم پرداختیم اما بدلیل اهمیت مسئله و درخواست شما عزیزان این‌بار مفصل‌تر به بحث درباره آن می‌پردازیم:
برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدنتان می‌بایست حتما ورزش کنید، چه در باشگاه، چه در هوای آزاد و چه در خانه، پس تنبلی را کنار بگذارید.
۲دسته ورزش باید انجام دهید:
۱- ورزش‌های چربی‌سوز
۲- ورزش‌های شکل‌دهنده و زیبا کننده شکم
منظورم این نیست که صبح تا شب مثل یک ورزشکار حرفه‌ای ورزش نمایید بلکه هدف این است که از ورزش‌های هوازی جهت افزایش متابولیسم بدنِ
خود کمک بگیرید. بیاد داشته باشید که رکن اصلی در برنامهِ چربی سوزیِ شکم و پهلویتان، ورزش است پس اگر می‌خواهید نتیجه بگیرید در انجام ورزش‌ها کاملا جدی باشید.
– ورزش‌های چربی‌سوز
روزانه بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه را برای این ورزش‌ها اختصاص دهید.
در این دسته از ورزش‌ها می‌توانید از تردمیل یا دوچرخه ثابت یا دستگاه اسکی فضایی استفاده کنید. اگر این وسایل را در دسترس ندارید از دویدن آرام یا پیاده روی تند استفاده کنید. در هنگام این ورزش‌ها شدت باید طوری باشد که اولا برایتان قابل انجام باشد و ثانیا ضربان قلبتان را به حد کافی بالا ببرد.
زمان ورزش بر اساس میزان چربی شما و توان بدنی‌تان فرق می‌کند اما سعی کنید به هیچ عنوان زیر ۲۰ دقیقه نباشد.
– ورزش‌های شکل دهنده و زیبا کننده شکم
هدف این قسمت از برنامه این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام یا تونیسیته آنها افزایش یابد. بنابراین وقتی چربی‌های شکم شما (توسط رژیم غذایی و برنامه ورزشی هوازی) آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می‌شوند و این همان چیزی است که بنام عضلات ۶ تکه‌ای شکم یا Six Packs نامیده می‌شود. تمرینات مربوط به فرم‌دهی و تقویت عضلات شکم در پست‌های قبل بخوبی توضیح داده شدند.
– مهمتر از انجام تمرینات، برنامه غذاییِ روزانه‌تان است
صبور باشید و این گونه نباشد که فکر کنید باید یک شبه راه صد ساله را پیمود پس از رژیم‌های غیر اصولی و نخوردن‌های سخت خودداری کنید چرا که به سلامتی شما آسیب می‌رساند. پس باید یک رژیم غذایی منطقی و اصولی را رعایت کنید.
نخوردن روش خوبی برای چربی از دست دادن نیست و باعث عوارض جانبی زیادی برایتان می‌گردد. پس نباید نخورید، بلکه بخورید اما درست بخورید.
منظور از درست خوردن یعنی استفاده بیشتر از مواد غذایی با کالری کم و استفاده کمتر از مواد غذایی با کالری زیاد. این نوع رژیم به زبان کاربردی‌تر یعنی رعایت ۴ اصل زیر:
اول: سرخ‌کردنی و روغن را فعلا فراموش کنید.
دوم: از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید.
سوم: مصرف مواد نشاسته‌ای مثل نان، برنج،سیب‌زمینی و… را در حد توان به حداقل رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید.
چهارم: هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.
در برخی از شرایط شاید نیاز به مصرف مکمل‌های غذاییِ چربی‌سوز هم باشد که اکیدا توصیه میکنیم از مصرف خودسرانه آنها خودداری نمایید. تجویز آنها باید توسط افراد آگاه و ترجیحا پزشکان باشد.
موفق باشید.