dumbbell bench press chest weights main 1 - آموزش حرکت پرس سینه تخت با هالتر و دمبل
– پرس سینه تخت با هالتر
اولین و بهترین حرکت برای ایجاد حجم در عضلات سینه، پرس سینه با هالتر روی میز تخت است. عضلات دیگری که به طور غیر مستقیم در این حرکت تقویت می‌شوند، عضلات سرشانه و پشت بازو هستند.
– پرس سینه تخت با دمبل
حرکت پرس سینه با دمبل، فیبرهای عضلانی بیشتری را بکار گرفته و در تفکیک این عضلات بسیار موثر است چرا که هر قسمت از سینه‌های شما باید به طور مستقل کار کند که یعنی اعمال فشار بیشتر بر این عضلات. دمبل‌ها همچنین به شما این اجازه را می‌دهند که با دامنه حرکتی بیشتری نسبت به هالتر حرکت خود را انجام دهید.
این حرکات قدرتی بوده و موثرترین حرکات برای افزایش حجم و قدرت در عضلات سینه شناخته شده‌اند.
یادگیری این دو حرکت نسبتا آسان است، اما می‌بایست نکات زیر را در انجام آنها به خاطر بسپارید:
۱- حرکات را آرام و کاملا کنترل شده، بویژه هنگام پایین آوردن وزنه انجام دهید.
۲- در بخش بالایی حرکات از قفل کردن مفصل آرنج (صاف کردن کامل آرنج) خودداری کنید. باز کردن کامل آرنج، سبب برداشته شدن فشار از روی عضلات سینه و فرسوده شده مفصل آرنج‌ها به مرور زمان خواهد شد.
۳- فاصله دست‌ها باید به گونه‌ای باشد که در بخش پایینی حرکت و هنگام پایین آوردن وزنه‌ها، آرنج‌ها عمود بر زمین باشند تا بیشترین فشار به عضلات سینه اعمال شود.
مطابق تصاویر آموزشی فرم و نحوه صحیح اجرای حرکات را به درستی بیاموزید.
موفق باشید.

Animation 47 - آموزش حرکت پرس سینه تخت با هالتر و دمبل
پرس سینه تخت با هالتر
Animation 48 - آموزش حرکت پرس سینه تخت با هالتر و دمبل
پرس سینه تخت با دمبل